Robótica – Tecnologia Creativa
1er i 2n primària De 3er a 6è de primària

1er i 2n primària

  • Edat: Activitat destinada a alumnes de 1r i 2n de primària
  • Dia: Dilluns
  • Horari: De 16:30 a 17:45 h.
  • Preu: 40,00€/Mes Material inclòs.
  • Més informació a www.eixoscreativa.com

Programació, videjocs, tinkering i robòtica

Descripció

A les nostres extraescolars de Tecnologia Creativa potenciem l’ús artístic, expressiu i lúdic de la tecnologia mentre s’introdueixen conceptes clau en el camp de les ciències, l’enginyeria o les matemàtiques. És educació STEAM(Science, Technology, Engineering, Art + Design and Math) però posant l'èmfasi a la A d'Art i Disseny.

D'aquesta manera, els alumnes tenen l'oportunitat d'ampliar la seva imaginació i exercitar la seva creativitat alhora que desenvolupen noves habilitats com el treball en equip, la gestió de projectes o la resolució de problemes.

Objectius

  • Potenciar la imaginació combinant la programació i la robòtica de manera creativa.
  • Enderrocar la barrera mental que massa sovint separa les ciències de les arts.
  • Aprendre a raonar de manera algorítmica (computational thinking) i a resoldre problemes tècnics.
  • Guanyar autonomia en el disseny i el desenvolupament de projectes propis.
  • Provocar un canvi de mentalitat: de consumidors passius a creadors actius.
  • Comunicar idees i expressar-se creativament fent servir les noves tecnologies.
  • Aprendre les bases de la programació com a nova forma d’alfabetització al s. XXI.
1r i 2n de primària

Aquest nivell està dissenyat per a nens i nenes de 1er i 2on de primària i consisteix en petits jocs i activitats d’una sessió de durada que ofereixen als alumnes un primer contacte amb la tecnologia. Fem jocs per introduir la programació per blocs, petits exercicis amb Scratch Jr. i Scratch, així com manualitats tecnològiques senzilles amb Makey Makey i mBot.

Eines i materials

Nosaltres posem a disposició dels alumnes tot el material necessari: ordinadors, plaques i robots. Tot i això, hem tingut moltíssima cura seleccionant software de codi lliure per a que els alumnes el puguin descarregar gratuïtament a l’ordinador de casa i -sobre tot- fent servir hardware molt accessible econòmicament (si ho comparem amb d’altres productes de software/hardware propietari que hi ha al mercat). Tot això amb la intenció de que els alumnes més inquiets puguin continuar investigant i aprenent pel seu compte més enllà de l’àmbit del curs.

De 3er a 6è de primària

  • Edat: Activitat destinada a alumnes de 3r a 6è de primària
  • Dia: Dimarts
  • Horari: De 16:30 a 17:45 h.
  • Preu: 40,00€/Mes Material inclòs.
  • Més informació a www.eixoscreativa.com

Programació, videjocs, tinkering i robòtica

Descripció

A les nostres extraescolars de Tecnologia Creativa potenciem l’ús artístic, expressiu i lúdic de la tecnologia mentre s’introdueixen conceptes clau en el camp de les ciències, l’enginyeria o les matemàtiques. És educació STEAM(Science, Technology, Engineering, Art + Design and Math) però posant l'èmfasi a la A d'Art i Disseny.

D'aquesta manera, els alumnes tenen l'oportunitat d'ampliar la seva imaginació i exercitar la seva creativitat alhora que desenvolupen noves habilitats com el treball en equip, la gestió de projectes o la resolució de problemes.

Objectius

  • Potenciar la imaginació combinant la programació i la robòtica de manera creativa.
  • Enderrocar la barrera mental que massa sovint separa les ciències de les arts.
  • Aprendre a raonar de manera algorítmica (computational thinking) i a resoldre problemes tècnics.
  • Guanyar autonomia en el disseny i el desenvolupament de projectes propis.
  • Provocar un canvi de mentalitat: de consumidors passius a creadors actius.
  • Comunicar idees i expressar-se creativament fent servir les noves tecnologies.
  • Aprendre les bases de la programació com a nova forma d’alfabetització al s. XXI.
Des de 3r de primària fins a 4t d'ESO

Aquest nivell està dissenyat per a nens i nenes de 3er de primària fins a 4t d'ESO. Aprenem a programar mitjançant la creació d’animacions i videojocs amb Scratch, també els introduïm en la construcció de hardware (fem un gamepad, un joc del filferro, un dispositiu de salt, un "guitar hero"…) i treballem els diferents elements que configuren un robot: sensors de llum, de infraroigs, de proximitat, seguidor de línies, llums LED RGB, brunzidor, motors, etc.

Eines i materials

Nosaltres posem a disposició dels alumnes tot el material necessari: ordinadors, plaques i robots. Tot i això, hem tingut moltíssima cura seleccionant software de codi lliure per a que els alumnes el puguin descarregar gratuïtament a l’ordinador de casa i -sobre tot- fent servir hardware molt accessible econòmicament (si ho comparem amb d’altres productes de software/hardware propietari que hi ha al mercat). Tot això amb la intenció de que els alumnes més inquiets puguin continuar investigant i aprenent pel seu compte més enllà de l’àmbit del curs.

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies. ACEPTAR

Aviso de cookies